maart 24, 2015

FAQ

Delen:

Kosten

Gratis proefperiode.
Delen:

Hoewel de kosten voor MijnClubDigitaal erg laag zijn geven we je gratis tijd om te testen.

Van ons krijg je het abonnement gratis tot aan het eind van het eerst volgende kwartaal. Dus bestel je in februari dan betaal je pas na q2 is dus vanaf 1 juli.

Let op: Je hebt ook een abonnement op de Sportlink Club.Dataservice nodig als bron voor alle wedstrijdinformatie. Meld je, voor je bij Sportlink het abonnement aangaat, bij MijnClubDigitaa. Wij zorgen dan dat je goed bent voorbereid alvorens je de gratis proefperiode bij Sportlink club.dataservice ingaat.

Ik zie onbekende advertenties
Delen:

Dat kan, zowel Mijnclubdigitaal als Sportlink of de KNVB forceren af en toe eigen adverteerders tussen je eigen adverteerders. Dit zijn er nooit veel en je eigen adverteerders krijgen altijd de meeste aandacht.

Sportlink club.Dataservice abonnement
Delen:

Sportlink geeft via de dienst club.Dataservice vrijwel alle informatie die in Sportlink wordt ingevoerd vrij. Om de informatie uit Sportlink weer te kunnen geven op de schermen en de website is een extra abonnement bij Sportlink dus echt nodig.

Als bestaande Sportlink klant moet je inloggen met je Sportlink gegevens: Sportlink Webshop
Kies vervolgens voor het product: Club.Dataservice

 

Welke apparatuur heb ik nodig?
Delen:

In de kantine is het volgende nodig:schematische-werking

  • Beeldscherm
  • Een gratis Club-connector
  • Vaste internet aansluiting bij het scherm
  • Dubbel stopcontact (evt. met bewegingsmelder)

We adviseren je graag over alle componenten.

Automatisch inschakelen

Ons advies is om een bewegingsmelder te plaatsen (die zeker 30 min aanblijft) waarmee het TV scherm en de ClubConnector wordt ingeschakeld. De schermen zijn dan altijd aan zolang er mensen in de kantine zijn. Ook wordt hierdoor voorkomen dat het scherm “vergeten” wordt in te schakelen of dat het scherm op de verkeerde zender / input-kanaal wordt geschakeld. Lees onze installatie tips.

 

Logos

Kan ik een Clublogo laten zien?
Delen:

Natuurlijk, indien gewenst kun je links onderin de banner balk het clublogo zichtbaar maken.
Dit logo moet altijd (!) 98 x 124 pxs zijn.

Bij de fullscreen logos kun je natuurlijk ook altijd een logo plaatsen van de club zelf.

sponsorlogo voorbeeld banner

Delen:

De beeldvullende (fullscreen) logos dienen altijd(!) 1.920 x 1.080 pxs groot te zijn.
Logos hebben vrijwel altijd een andere verhouding. Ons advies is dan ook om alle logos te voorzien van een standaard achtergrond. Dit kan bijvoorbeeld een pagina zijn met je clublogo. (zie onderstaand voorbeeld)

Tip: zorg dat de logos niet te “groot” zijn. Wanneer de logos bijvoorbeeld 3 MB per stuk zijn, betekend dit dat bij iedere scherm wisseling 3Mb over de internet verbinding getrokken wordt. Logos van 500 kB zijn nog van prima kwaliteit voor deze toepassing.

sponsorlogo_fullscreen_voorbeeld

Delen:

De logos onder in het scherm dienen altijd (!) 300 x 110 pxs groot te zijn.
Logos hebben vrijwel altijd een andere verhouding. Ons advies is dan ook om alle logos te voorzien van een witte achtergrond van 300 x 110 pxs.

Tip: zorg dat de logos niet te “groot” zijn. Wanneer de logos bijvoorbeeld 1 MB per stuk zijn, betekend dit dat bij iedere scherm wisseling 6x 1Mb over de internet verbinding getrokken wordt. Logos van 10 kB zijn nog van prima kwaliteit voor deze toepassing.

sponsorlogo voorbeeld banner

Storingen

Ene scherm doet niet, andere doet nog wel
Delen:

Waarschijnlijk is de TV met een afstandsbediening op de verkeerde zender / input-kanaal gezet.
Het scherm moet standaard op HDMI1 ingesteld worden.
Oplossing: Stel de TV op de goede zender / input-kanaal in met de afstandsbediening.

Geen oplossing:
Zie je na ongeveer 20 seconden het mijnclubdigitaal.nl opstart scherm als je de stekkers van de TV en van de Club-connector eruit trekt en er weer in steekt ?
Dan staat je TV op de goede zender / input-kanaal, maar is er een andere storing.

 

Vragen over (sponsor) logos

Ik zie onbekende advertenties
Delen:

Dat kan, zowel Mijnclubdigitaal als Sportlink of de KNVB forceren af en toe eigen adverteerders tussen je eigen adverteerders. Dit zijn er nooit veel en je eigen adverteerders krijgen altijd de meeste aandacht.

Vragen over de installatie

Activiteiten kalender instellen
Delen:

Naar keuze kunnen informatie schermen worden afgewisseld met de activiteiten kalender van de club. Het systeem is zeer eenvoudig in gebruik en zo ontworpen dat er zo min mogelijk extra werk voor de webmaster/sponsorcommissie is.

Iedere commissie binnen de vereniging die zaken organiseert kan deze in een bestandje zetten. Per commissie kan dit een eigen bestandje zijn.

Vervolgens mailt deze commissie dit bestand naar de beheerder van mijnclubdigitaal en deze zet het net als de sponsorlogos via FTP in een mapje. Dit mapje heet agenda.

Download hier  het bestandje en vervangen de voorbeeld activiteiten door eigen activiteiten.
Het bestandje kan worden aangepast met het standaard programma ‘Kladblok’ (of notepad voor de Engelse gebruikers), NIET met Word.
De naam van het bestand doet er niet toe, zolang het maar uniek is.

TV Scherm
Delen:

De dienst die we aanbieden is geschikt voor een TV scherm met de afbeeldingen 1.920 x 1.080 pixels. Dit is op dit moment het meest gangbare en goedkoopste model. Verder moet ze voorzien zijn van een HDMI aansluiting. Ook dit is al jaren standaard.

Welke apparatuur heb ik nodig?
Delen:

In de kantine is het volgende nodig:schematische-werking

  • Beeldscherm
  • Een gratis Club-connector
  • Vaste internet aansluiting bij het scherm
  • Dubbel stopcontact (evt. met bewegingsmelder)

We adviseren je graag over alle componenten.

Automatisch inschakelen

Ons advies is om een bewegingsmelder te plaatsen (die zeker 30 min aanblijft) waarmee het TV scherm en de ClubConnector wordt ingeschakeld. De schermen zijn dan altijd aan zolang er mensen in de kantine zijn. Ook wordt hierdoor voorkomen dat het scherm “vergeten” wordt in te schakelen of dat het scherm op de verkeerde zender / input-kanaal wordt geschakeld. Lees onze installatie tips.

 

Vragen over Sportlink club.dataservice

Hoe lang van te voren zijn de wedstrijdschemas zichtbaar?
Delen:

De KNVB geeft steeds 14 dagen vooruit de Sporlink informatie vrij. Op de schermen zijn dus alle wedstrijden te zien die de komende 14 dagen gepland staan in Sportlink.

Hoe snel wordt de informatie zichtbaar?
Delen:

De Club.Dataservice van Sportlink geeft in principe alle in Sportlink ingevoerde informatie direct door naar MijnClubDigitaal.

Sportlink club.Dataservice abonnement
Delen:

Sportlink geeft via de dienst club.Dataservice vrijwel alle informatie die in Sportlink wordt ingevoerd vrij. Om de informatie uit Sportlink weer te kunnen geven op de schermen en de website is een extra abonnement bij Sportlink dus echt nodig.

Als bestaande Sportlink klant moet je inloggen met je Sportlink gegevens: Sportlink Webshop
Kies vervolgens voor het product: Club.Dataservice

 

Wat als een wedstrijd is afgelast?
Delen:

De thuis-spelende club moet in Sportlink een wedstrijd als afgelast kenmerken. Op dat moment verschijnt bij alle clubs met een mijnclubdigitaal systeem in het scheidsrechters veld de tekst !!!AFGELAST!!!

Worden ook oefenwedstrijden zichtbaar?
Delen:

Alle bij de KNVB aangesloten voetbalclubs krijgen de door de KNVB geplande wedstrijden gepresenteerd in Sportlink. Vriendschappelijke of oefenwedstrijden vallen daar niet onder.
Om ze toch zichtbaar te maken voer je deze wedstrijden zelf in op de beheersite bij de KNVB dataservice .

KNVB dataservice oefenwedstrijden

Wensenlijst voor toekomstige updates

Heeft mijnclubdigitaal een eigen mobiele App?
Delen:

De Club app voor Android en Apple verwachten we eind 2015 gereed te hebben.